• Τι είναι το Συνεπιβατισμος (Carpooling)
  • Συνεπιβατισμός (carpooling ή ridesharing) ονομάζεται η πρακτική κατά την οποία κάποιος που ταξιδεύει μόνος με το όχημά του, δέχεται και άλλους επιβάτες γνωστούς ή άγνωστους προς αυτόν, με σκοπό να μοιραστεί τα έξοδα χρήσης του οχήματος που προκύπτουν, όπως βενζίνη, πάρκινγκ, συντήρηση και διόδια. Το συνολικό κόστος το μοιράζονται όλοι μαζί με τον οδηγό. Νομικά είναι όλοι ασφαλισμένοι σε περίπτωση ατυχήματος (Αστική Ευθύνη), εκτός αν το αυτοκίνητο κινείται ανασφάλιστο. Επίσης δεν επιτρέπεται ο οδηγός να αποκομίσει περισσότερα λεφτά, δηλαδή κέρδος από τους συνεπιβάτες.

    Ανάλογα με τις τοπικές συνήθειες, ο συνεπιβατισμός μπορεί να μην συνηθίζεται, είτε να θεωρείται φυσιολογική πρακτική, όπως για παράδειγμα στις ΗΠΑ, και στη Γερμανία. Σε κάποιες περιπτώσεις, είναι θεσμοθετημένη πρακτική, όπως σε εταιρείες που παρέχουν αυτοκίνητο στους υπαλλήλους τους, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να το χρησιμοποιούν μαζί με συναδέλφους τους για να πηγαίνουν στην εργασία τους και να επιστρέφουν από αυτήν.

    Στην Ελλάδα, ο συνεπιβατισμός προωθείται από πολλά Υπουργεία και άλλους Δημόσιους Φορείς. Ο συνεπιβατισμός και η συνοδήγηση δεν πρέπει να συγχέονται με τις επιβατικές μεταφορές με κόμιστρο, σύμφωνα με την παρ.1 του αρ.18 του ν. 1903/90 (ΦΕΚ 142Α), γιατί:

    Ο οδηγός δεν κάνει επιβατικές μεταφορές, αλλά χρησιμοποιεί το όχημά του για μετακίνηση του ιδίου, σύμφωνα με το δικό του προορισμό. Ο ν. 3109/2003 ορίζει ότι στις επιβατικές μεταφορές ο προορισμός επιλέγεται από τον επιβάτη, κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση του συνεπιβατισμού. Ο συνεπιβάτης δεν πληρώνει κόμιστρο, αφού δε μισθώνει το όχημα του οδηγού, αλλά συμμετέχει στα έξοδα χρήσης του οχήματος. Το κόστος χρήσης του οχήματος αναφέρεται στην Εθνική Αρχιτεκτονική για τα ΕΣΜ του ΥΠΟΜΕΔΙ, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 50/2012.

    Το ΥΠΟΜΕΔΙ υποστηρίζει τον συνεπιβατισμό μέσα από την Εθνική Αρχιτεκτονική για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών, ενώ το ΥΠΕΝ-ΥΠΕΚΑ παραθέτει στη σελίδα του για τη βιώσιμη κινητικότητα υπηρεσίες συνεπιβατισμού όπως το carpooling.gr.
  • Τι είναι το Carpooling.gr
  • Το carpooling.gr είναι μια ανεξάρτητη διαδικτυακή πύλη μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που συνδέει τους ταξιδιώτες που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, φέρνει σε επαφή ανθρώπους που σχεδιάζουν να κάνουν το ίδιο ταξίδι και θέλουν να μοιραστούν τα έξοδα του ταξιδιού. Στην Ελλάδα, η ιδέα για την δημιουργία του του Ελληνικού carpooling ξεκίνησε στα τέλη του 2004.
    1. Το carpooling.gr είναι μια ανεξάρτητη διαδικτυακή πύλη, διότι δε δημιουργήθηκε από κάποιο εταιρικό σχήμα, αποτελεί μια ιδιωτική πρωτοβουλία της οποίας το κίνητρο ήταν να προσφερθεί ένας εναλλακτικός και οικονομικός τρόπος για τη πραγματοποίηση ταξιδιών ο οποίος συμβάλει στην υλοποίηση των βασικών αρχών της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας*
    2. Το carpooling.gr είναι μια διαδικτυακή πύλη μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όλες οι υπηρεσίες παρέχονται χωρίς καμία χρέωση, εάν κατά τη πραγματοποίηση ταξιδιών προκύψει οικονομική συναλλαγή μεταξύ των συνεπιβατών για το μοίρασμα των εξόδων του ταξιδιού, το carpooling.gr δεν έχει τη δυνατότητα και δε λαμβάνει μέρος στη συναλλαγή.

    Αποκλειστικός σκοπός της υπηρεσίας είναι να παρέχει ένα μέσο ώστε:
    1. να καθίσταται οικονομικότερη η καθημερινή μετακίνηση από και προς τον χώρο εργασίας, εφόσον μειώνονται τα έξοδα για βενζίνη ή στάθμευση, τα οποία μοιράζονται οι συνταξιδιώτες
    2. να αναδεικνύει την κοινωνική και περιβαλλοντολογική υπευθυνότητα πολιτών, εταιρειών, κοινωνικών ομάδων
    3. να συμβάλει στη μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος, εφόσον η χρήση των I.X. οχημάτων είναι η βασική αιτία για αυτή
    4. να συμβάλει στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας του αστικού περιβάλλοντος. Έχει βρεθεί ότι μια κανονική λωρίδα κυκλοφορίας σε έναν αυτοκινητόδρομο εξυπηρετεί το 21% των αυτοκινήτων, αλλά μόνο το 18% των επιβατών, ενώ η ειδική λωρίδα για τα αυτοκίνητα με πάνω από δύο επιβάτες, εξυπηρετεί το 16% των οχημάτων και το 27% των επιβατών όλου του αυτοκινητοδρόμου

    *European Platform on Sustainable Urban Mobility Plans: http://www.eltis.org/sites/eltis/files/sump-guidelines_el_v2.pdf

    Στην Ελλάδα οι ιστοσελίδες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που προάγουν τον συνεπιβατισμό είναι:
    • carpooling.gr
    • carpooling.ntua.gr του ΕΜΠ και 
    • carpooling.uth.gr του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  • Πως λειτουργεί το Carpooling.gr
  • Ο τρόπος λειτουργίας του carpooling.gr είναι o εξής: 

    Καταχώρηση Ταξιδιού
    Ο ενδιαφερόμενος χρήστης του carpooling.gr ανακοινώνει τη πρόθεσή του να ταξιδέψει προς ένα προορισμό καταχωρώντας υποχρεωτικά σε μια φόρμα τις εξής πληροφορίες: την αφετηρία, τον προορισμό, την ημερομηνία και ώρα αναχώρησης. 

    Αναζήτηση Ταξιδιού
    Ο χρήστης ο οποίος ενδιαφέρεται να ταξιδέψει προς ένα προορισμό, αναζητά συνεπιβάτη από τη φόρμα αναζήτησης του carpooling.gr στην οποία δηλώνει: την αφετηρία, τον προορισμό και την ημερομηνία αναχώρησης. Εάν βρει κάποια διαδρομή που ταιριάζει στην αναζήτησή του τότε έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει με τον δυνητικό συνεπιβάτη χρησιμοποιώντας τον αριθμό τηλεφώνου ή το email (όποιο από τα δύο είναι διαθέσιμο). Η επικοινωνία και η συνεννόηση για τις λεπτομέρειες του ταξιδιού μεταξύ των ενδιαφερομένων γίνεται εκτός της πλατφόρμας του carpooling.gr με απευθείας επικοινωνία των χρηστών.

    Τα ταξίδια που καταχωρούνται στο carpooling.gr είναι προκαθορισμένα καθημερινά, πχ σπίτι - δουλειά ή μεγάλης απόστασης. Το carpooling.gr δεν παρέχει τις υπηρεσίες του μέσω εφαρμογής κινητού τηλεφώνου και κατά συνέπεια δεν παρέχει τη δυνατότητα καταχώρησης διαδρομών κατά παραγγελία (on demand ή συνεπιβατισμός πραγματικού χρόνου)
  • Υπάρχει κόστος χρήσης της υπηρεσίας του carpooling.gr
  • Όχι. Δεν υπάρχει κόστος χρήσης της πλατφόρμας του carpooling.gr για κανέναν από τους χρήστες.

    Εάν κατά τη πραγματοποίηση των ταξιδιών προκύψει οικονομική συναλλαγή μεταξύ των συνεπιβατών για το μοίρασμα των εξόδων του ταξιδιού αυτή πραγματοποιείται μεταξύ των συνεπιβατών. Το carpooling.gr δε λαμβάνει μέρος στη συναλλαγή. Το carpooling.gr είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

    Αποκλειστικός σκοπός της υπηρεσίας είναι να παρέχει ένα μέσο ώστε:
    1. να καθίσταται οικονομικότερη η καθημερινή μετακίνηση από και προς τον χώρο εργασίας, εφόσον μειώνονται τα έξοδα για βενζίνη ή στάθμευση, τα οποία μοιράζονται οι συνταξιδιώτες
    2. να αναδεικνύει την κοινωνική και περιβαλλοντολογική υπευθυνότητα πολιτών, εταιρειών, κοινωνικών ομάδων
    3. να συμβάλει στη μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος, εφόσον η χρήση των I.X. οχημάτων είναι η βασική αιτία για αυτή
    4. να συμβάλει στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας του αστικού περιβάλλοντος. Έχει βρεθεί ότι μια κανονική λωρίδα κυκλοφορίας σε έναν αυτοκινητόδρομο εξυπηρετεί το 21% των αυτοκινήτων, αλλά μόνο το 18% των επιβατών, ενώ η ειδική λωρίδα για τα αυτοκίνητα με πάνω από δύο επιβάτες, εξυπηρετεί το 16% των οχημάτων και το 27% των επιβατών όλου του αυτοκινητοδρόμου
  • Carpooling.gr και Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα
  • To carpooling.gr ως μια υλοποίηση της ιδέας του συνεπιβατισμού έχει μελετηθεί στα πλαίσια ευφυών σχημάτων που θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στη βελτίωση της αστικής κινητικότητας, παρακάτω θα βρείτε μερικές από αυτές τις μελέτες.

    A management scheme for improving transportation efficiency and contributing to the enhancement of the social fabric
    Y. Kritikou, G. Dimitrakopoulos, E. Dimitrellou, P. Demestichas
    Telematics and Informatics, Volume 26, Issue 4, November 2009


    Intelligent Management Functionality for Improving Transportation Efficiency by Means of the Car Pooling Concept
    George Dimitrakopoulos, Panagiotis Demestichas, Vera Koutra
    IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems ( Volume: 13, Issue: 2, June 2012 )


    Η κοινωνική οικονομία ως μοχλός ολοκληρωμένης ανάπτυξης των ορεινών περιοχών στην Ελλάδα της κρίσης  
    8ο Διεπιστημονικό Διαπανεπιστημιακό Συνέδριο του ΕΜΠ και του ΜΕΚΔΕ, 24/9/2016, Μέτσοβο

    Διερεύνηση σκοπιμότητας και χαρακτηριστικών δημιουργίας ενός συστήματος συνεπιβατισμού για τους φοιτητές των Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. στη Θεσσαλονίκη
    Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
    Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών
    Τομέας Μεταφορών, Συγκοινωνιακής Υποδομής, Διαχείρισης Έργων Ανάπτυξης


    Βιώσιμη κινητικότητα στο Δήμο Ζωγράφου - Μελέτη περίπτωσης: η σύνδεση του κέντρου του Δήμου με την Πολυτεχνειούπολη
    Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Σχολή Πολιτικών Μηχανικών, Τομέας Δομοστατικης

    Εναλλακτικές Μορφές Αστικής Μετακίνησης - Το Παρόν και το Μέλλον της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης
    Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών ΔΠΜΣ Περιβάλλον και Ανάπτυξη

    Διερεύνηση δυναμικής συνοδήγησης με έρευνα με τη μέθοδο δηλωμένων προτιμήσεων
    Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
    Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών & Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών

  • Ποιοι Υποστηρίζουν Το Carpooling.gr
  • Στην Ελλάδα ο συνεπιβατισμός και η συνοδήγηση έχουν νομοθετηθεί με αφορμή τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη και τα ευφυή συστήματα μεταφορών (ΕΣΜ-ITS), ενώ υποστηρίζονται από πολλούς Οργανισμούς και Φορείς. Ο συνεπιβατισμός και η συνοδήγηση δεν πρέπει να συγχέονται με τις επιβατικές μεταφορές με κόμιστρο, σύμφωνα με την παρ.1 του αρ.18 του ν. 1903/90 (ΦΕΚ 142Α), γιατί:
    1. Ο συνεπιβάτης δεν πληρώνει κόμιστρο, αφού δε μισθώνει το όχημα του οδηγού, αλλά συμμετέχει στα έξοδα χρήσης του οχήματος. Το κόστος χρήσης του οχήματος αναφέρεται στην Εθνική Αρχιτεκτονική για τα ΕΣΜ του ΥΠΟΜΕΔΙ, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 50/2012.

    Υπουργεία
    ΥΠΟΜΕΔΙ - Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών Και Δικτύων
    Το ΥΠΟΜΕΔΙ έχει στόχο να δημιουργήσει ένα κοινό και συντονισμένο πλαίσιο για την ανάπτυξη των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ΕΣΜ) στην Ελλάδα, να χαράξει κατευθύνσεις και να αναπτύξει συνεκτικές θέσεις για την προτεραιοποίηση των δράσεων εθνικής προτεραιότητας. Επίσης, κατ’ εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, το Υπουργείο συμμετέχει ενεργά στα αρμόδια κοινοτικά όργανα (Ευρωπαϊκή Επιτροπή ITS – EIC), όπου εγκρίνονται τα αναγκαία πρότυπα και οι προδιαγραφές για την εξασφάλιση διαλειτουργικότητας και συμβατότητας στις δράσεις προτεραιότητας της Οδηγίας 2010/40.

    Πιο συγκεκριμένα, το ΥΠΟΜΕΔΙ το Νοέμβριο του 2015 με την Εθνική Αρχιτεκτονική για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών υποστήριξε ένα σύστημα Δημοσίων Μεταφορών/Carpooling/Ridesharing που θα μπορεί (μεταξύ άλλων):
    1. να υποστηρίζει τη διαχείριση υπηρεσιών συνοδήγησης (carpooling) επιβατικών οχημάτων
    2. να παρέχει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να εγγραφούν είτε ως οδηγοί ή/και ως επιβάτες
    3. να παρέχει τη δυνατότητα στους οδηγούς και στους συν-επιβαίνοντες να παρέχουν αιτήματα pooling ή sharing
    4. να υποστηρίζει μια διαδραστική βάση δεδομένων ανθρώπων που μοιράζονται το όχημά τους, η οποία θα τους επιτρέπει να βρουν κατάλληλους συνταξιδιώτες
    5. να παρέχει το κόστος του ταξιδιού στον μετακινούμενο πριν αυτός ή αυτή αποδεχτεί την υπηρεσία που του/της παρέχεται
    Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα υπ' αριθμόν 50 του 2012, στο Άρθρο 3 (που είναι ίδιο με το αντίστοιχο της κοινοτικής οδηγίας 2010/40/ΕΕ) ορίζεται ότι μία τέτοια υπηρεσία πληροφοριών για πολυτροπικές μετακινήσεις είναι δράση προτεραιότητας. Σύμφωνα με το Άρθρο 4 της ίδιας οδηγίας και του Προεδρικού Διατάγματος, το carpooling.gr ορίζεται σαν "πάροχος υπηρεσιών ΕΣΜ".

    Υ.Π.ΕΝ - Υπουργείο Περιβάλλοντος Και Ενέργειας

    Το Υ.Π.ΕΝ (παλιό ΥΠΕΚΑ) υποστηρίζει το συνεπιβατισμό και το carpooling.gr συγκεκριμένα με πολλές διαφορετικές δράσεις:
    1. Στη σελίδα του για τη Βιώσιμη Κινητικότητα υποστηρίζει προσπάθειες συνεπιβατισμού και υπηρεσίες για διαμοιρασμό κόστους μετακίνησης ανάμεσα σε αυτές και το carpooling.gr: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=628&language=el-GR
    2. Έχει εκδόσει Δελτίο Τύπου με το οποίο υποστηρίζει το carpooling από το 2010
    3. Το Στρατηγικό Πλαίσιο Χωρικής Ανάπτυξης για την Αθήνα – Αττική υποστηρίζει μέτρα και δράσεις υπέρ του carpooling από το 2004

    ΓΓΕΤ - Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας Και Θρησκευμάτων
    Η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αποφάσισε με την 8613/2010 τη χρηματοδότηση του έργου "DYNAMO: Dynamic Carpooling Service for People on the Move", το οποίο είχε στόχο την ανάπτυξη μιας υπηρεσίας διαμοιρασμού διαδρομών, η οποία θα επιτρέπει στον εκάστοτε χρήστη να προσφέρει ή να ζητήσει τον διαμοιρασμό μιας διαδρομής κάνοντας χρήση του Η/Υ του ή του κινητού του τηλεφώνου, δίνοντας τα απαραίτητα στοιχεία (διαδρομή, θέση χρήστη), έτσι ώστε να γίνει το «ταίριασμα» με τα αιτήματα ή τις προσφορές των άλλων χρηστών της υπηρεσίας.

    Η ΓΓΕΤ εποπτεύει και το Ελληνικό Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.), το οποίο έχει σαν στόχο, ανάμεσα σε άλλα, την προώθηση της πολυτροπικότητας με στόχο την μείωση της χρήσης του ΙX, την εφαρμογή τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, στα πλαίσια της δημιουργίας και λειτουργίας ολοκληρωμένων ΕΣΜ και το σχεδιασμό συνεργατικών συστημάτων μεταφορών και κινητικότητας (Cooperative Mobility Systems). 

    Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), στο πλαίσιο υλοποίησης των ευρωπαϊκών ερευνητικών έργων «AUTOmated driving Progressed by Internet Of Things - AUTOPILOT» και «Open social transport network for urban approach to carpooling - SocialCar» που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Πρόγραμμα Πλαίσιο HORIZON 2020).

    Άλλοι Οργανισμοί-Φορείς
    ΟΡΣΑ - Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας
    Ο νόμος 1515/85 ίδρυσε τον ΟΡΣΑ και όρισε το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας (ΡΣΑ). Σύμφωνα με το νόμο 4277/2014, Κεφάλαιο Ζ, Άρθρο 29 (Μεταφορές, Μετακινήσεις), ο κυριότερος στόχος του επιχειρησιακού σχεδιασμού είναι η ελαχιστοποίηση των διαμπερών μετακινήσεων με μέσα ιδιωτικής χρήσης στην ευρύτερη κεντρική περιοχή του Λεκανοπεδίου και η ενθάρρυνση των ήπιων μορφών μετακίνησης.

    ΠΚΜ - Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
    Το Κέντρο Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης αναπτύχθηκε µε τη συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήµου Θεσσαλονίκης, του Συµβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και του Ινστιτούτου Βιώσιµης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών. Είναι γνωστό πλέον στην πόλη και ως Mobithess και αποτελεί µια ηλεκτρονική πλατφόρµα ενηµέρωσης των µετακινούµενων για συνεπιβατισμό (ανάμεσα σε πολλά άλλα θέματα).

    Π.Σ.Π.Θ. - Πολυτεχνική Σχολή Του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
    Με πρωτοβουλία της κοσμητείας της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, οργανώθηκε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, to UthPool. Το UthPool έχει σκοπό να διευκολύνει τη συνεννόηση μεταξύ οδηγών και άλλων μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας που επιθυμούν να συνταξιδέψουν μαζί τους.

    ΕΜΠ - Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
    Τον Ιούνιο του 2011, το Πολυτεχνείο, ξεκίνησε την εφαρμογή ‘car pooling – παρέα στο αυτοκίνητο’ με σκοπό να ενθαρρυνθούν όσοι έχουν αυτοκίνητο και περνούν από το σταθμό μετρό Κατεχάκη και όσοι περιμένουν στη στάση του λεωφορείου, προς και από την Πολυτεχνειούπολη να μοιράζονται τη μετακίνησή τους.

    ΜΜΕ
    Τα ΜΜΕ έχουν ασχοληθεί αρκετά με το θέμα του συνεπιβατισμού. Μερικά άρθρα που υποστηρίζουν την προσπάθεια αυτή στην Ελλάδα είναι:
    1. Τα Νέα: Δυο - δυο συμφέρει: Ο συνεπιβατισμός μειώνει τα έξοδα του οδηγού και το μποτιλιάρισμα, 19 Ιανουαρίου 2007
    2. Το Βήμα: Βάζω τα σπίρτα, βάζεις τα τσιγάρα;, 7 Μαρτίου 2010
    3. Το Βήμα: Στο τιμόνι δυο δυο, 26 Απριλίου 2010
    4. Έθνος: Εξασφαλίζουν ρεφενέ σπίτι και αυτοκίνητο, 6 Ιουνίου 2010
    5. Το Βήμα: Διαδικτυακό οτοστόπ, αντίδοτο στην κρίση, 2 Ιουλίου 2010
    6. Energy Press: Ο συνεπιβατισμός διευκολύνει και… συμφέρει, 30 Μαρτίου 2011
    7. Free Weird:Το #carpoolgr σας βοηθά να βρείτε μεταφορικό μέσο όταν απεργούν οι συγκοινωνίες (και όχι μόνο), 22 Σεπτεμβρίου 2011
    8. Keep Talking Greece: Car Pool at Public Transport Strike via Twitter, 22 Σεπτεμβρίου 2011
    9. Paris Athens Blog: In times of crisis, all means are good: The Greeks discovered carpooling, 23 Σεπτεμβρίου 2011
    10. Τα Νέα: Εκαναν... οτοστόπ μέσω twitter!, 23 Σεπτεμβρίου 2011
    11. Ελευθεροτυπία: Μεταφορές αλληλεγγύης μέσω Twitter, 23 Σεπτεμβρίου 2011
    12. Πρώτο Θέμα: Οι Αθηναίοι μετακινούνται μέσω car-pooling, 23 Σεπτεμβρίου 2011
    13. Πρώτο Θέμα: Ψωμί, παιδεία, επικοινωνία, 23 Σεπτεμβρίου 2011
    14. Athens Transport: Οι Αθηναίοι ανακαλύπτουν το carpooling, 24 Σεπτεμβρίου 2011
    15. Digital Life: Μοιράσου μία διαδρομή με το αυτοκίνητο και βρες λύση στην κρίση και τις απεργίες των ΜΜΜ, 25 Σεπτεμβρίου 2011
    16. Τα Νέα: Ψάχνουν στο Διαδίκτυο εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, 27 Σεπτεμβρίου 2011
    17. The New York Times: Battered by Economic Crisis, Greeks Turn to Barter Networks, 1 Οκτωβρίου 2011
    18. Καθημερινή: Η αλληλεγγύη των ΙΧήδων, 2 Οκτωβρίου 2011
    19. Kool News: Carpooling: μια πράξη επανάστασης, 17 Νοεμβρίου 2011
    20. Καθημερινή: Αρνητική πανευρωπαϊκή «πρωτιά» έχει η Αθήνα στη χρήση αυτοκινήτου, 13 Ιουνίου 2012
    21. Καθημερινή: Ολο και πιο πολλοί «μοιράζονται» το αυτοκίνητό τους, 17 Οκτωβρίου 2012
    22. Flow Magazine: Η τάση του Carpooling στην Ελλάδα, 23 Οκτωβρίου 2012
    23. Ε-Έρευνα: Η νέα τάση στη μετακίνηση λέγεται carpooling, 9 Ιανουαρίου 2013
    24. In2Life: Η Αθήνα αλληλοστηρίζεται!, 11 Μαρτίου 2013
    25. City Culture: CARPOOLING: ΤΑΞΙΔΕΨΕ ΤΖΑΜΠΑ, ΜΠΟΡΕΙΣ!, 8 Μαρτίου 2014
    26. Ημερησία: «Ρεφενέ» οι μετακινήσεις λόγω... κρίσης, 10 Οκτωβρίου 2014
    27. The Best News: Πάτρα: Το Car pooling μπήκε, εξ’ ανάγκης στη ζωή μας! Οι αγγελίες και οι διαδρομές για "συνεταιρικά" ταξίδια, 14 Δεκέμβρη 2014
    28. Καθημερινή: Οταν μοιραζόμαστε ποδήλατα, διαδρομές, σπίτια, βιβλία, 4 Απριλίου 2015
    29. Athens Voice: Το carpooling ταιριάζει στους φοιτητές της Θεσσαλονίκης, 15 Δεκέμβρη 2015
  • Μπορώ να Κάνω Αναφορά Κακής Χρήσης
  • Ναι, μπορείτε να κάνετε αναφορά κακής χρήσης είτε από τη σελίδα επικοινωνίας http://carpooling.gr/carpooling/contact ή στέλνωντας ένα email στο info [at] carpooling.gr

    Aναφορά κακής χρήσης μπορεί να γίνει για τους παρακάτω λόγους:
    1. κατά τη διάρκεια του ταξιδιού παρατηρήθηκαν κακόβουλες ή/και κακοπροαίρετες πράξεις από κάποιον χρήστη 
    2. κατά τη διάρκεια ταξιδιού παρατηρήθηκε πράξη κερδοσκοπίας από τον χρήστη που προσέφερε το όχημά του
    3. κατά τη διάρκεια ταξιδιού παρατηρήθηκε οποιαδήποτε πράξη η οποία χρίζει αναφοράς
    Όταν ο διαχειριστής του carpooling.gr ενημερωθεί για οποιοεσδήποτε κακόβουλες ή/και κακοπροαίρετες ή/και κερδοσκοπικές πράξεις έχει τη δυνατότητα να λάβει τα απαραίτητα μέτρα (π.χ. διαγραφή λογαριασμών χρηστών)

    Όταν ο διαχειριστής του carpooling.gr ενημερωθεί για οποιοεσδήποτε <span 13px;"="">κακόβουλες ή/και κακοπροαίρετες ή/και κερδοσκοπικές πράξεις έχει τη δυνατότητα να λάβει τα απαραίτητα μέτρα (π.χ. διαγραφή λογαριασμών χρηστών)

    Ωστόσο όπως αναφέρετε στους όρους χρήσης, το υλικό και οι υπηρεσίες του carpooling.gr παρέχεται "ως έχει", χωρίς εγγύηση οποιουδήποτε είδους, to carpooling.gr δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί υπεύθυνo για τις ενέργειες που μπορεί να προκύψουν κατά τη σύναψη ή την εκτέλεση των ταξιδιών ή να συμμετέχει σε πιθανές διαφωνίες μεταξύ Επιβατών και Οδηγών, συμπεριλαμβανομένων των εγγυήσεων, και οποιωνδήποτε άλλων υποχρεώσεων που θα απαιτήσει ο Επιβάτης ή Οδηγός.